RSS

fredag 1 april 2011

Vänner, varulvar, vampyrer och vänsterprassel

Jag ska ta er tillbaka en kortare tid, närmare bestämt till Tisdags. På Tisdagar spelar jag rollspelet Star Wars med några kompisar. En grymt rolig kampanj för övrigt. Men, när vi spelar så händer det då och då att vår SL (Spelledare) behöver ut och ta en rök. När detta händer så följer jag rätt ofta med och vi snackar. Vi snackar skit, sjupt, ingående och massor. Vi snackar om det mesta helt enkelt. Bland annat så diskuterade vi nu i tisdags Varulvar och Vampyrer som fenomen, folksägen och fantasiväsen. En mycket intressant diskussion.

Jag har kommit fram till, under lång tid att denna SL betyder väldigt mycket för mig. Inte som SL, nödvändigtvis (även om han är grym på det med) utan som väldigt god vän, vågar jag mig påstå. Under tisdagens rollspel så satt jag och funderade, av någon outgrundlig anledning, på hur jag skulle reagera om han flyttade långt bort och försvann från världskartan, på något sätt. Jag lovar, jag började nästan gråta av bara det. Så, antingen har jag blivit på tok för blödig det senaste eller så uppskattar jag honom grymt mycket. Jag hävdar det senare.

Vänsterprassel skrev jag också något om i rubriken... Vet inte varför, mest för att det är ett vackert ord vars begynnelsebokstav är V. :-P

Inga kommentarer: